خانواده بهشتی
آقاجان فصلها را به امید دیدار تو، یکی پس از دیگری سپری می کنیم.

 

 

 

 

 

سکانس آخر رقم خورد

همایش سکانس آخر با محوریت غرب، رسانه و آخرالزمان و با حضور جمعی از نخبگان و دانشجویان در دفتر نخبگان استان یزد با همکاری فرهنگسرای تخصصی مهدویت یزد در خرداد ماه سال 1389 برگزار شد.

مجید شاه‌حسینی، سخنران همایش، هدف از سخنرانی خود را ایجاد سؤال در ذهن مخاطبان می‌داند و معتقد است در این عصر باید فعالانه به دنبال سؤال باشیم زیرا سؤالات زیادی در زمینه آخرالزمان هست که بی پاسخ مانده است وی در ادامه تصریح کرد: گویی غرب از خواب خویش بیدار شده و بوی آخرالزمان را زودتر از ما حس کرده است و بودجه‌های میلیاردی خود را صرف ساخت فیلم‌های آخرالزمانی می نماید. وی هر جوان امروز را یک هسته فکری، و نیاز فرهنگی جامعه امروز را برگزاری همایش های فرهنگی و دانشجویی دانست.

این مدرس دانشگاه بر سابقه 40ساله سینمای داستانی در ایران اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر فیلم های داستانی ما هم به سمت اهداف غرب حرکت کرده است و جوانان ما باید با هوشیاری مراقب دسیسه های غرب باشند.

شاه‌حسینی مفهوم آخرالزمان را اینگونه تبیین کرد که رسانه‌های غربی و نگاه حاکم بر آنها با قرائت مسیحی یا یهودی منظورشان از آخرالزمان مرگ دنیا نیست بلکه به عنوان ایدوئولوژی می‌خواهند بدانند کدام یک بر دنیا حاکم خواهد شد مدینه فاضله یهودیان یا مدینه فاضله مهدوی(آنجایی که آرمان شهر شیعه و مدینه فاضله اسلامی بر دنیا حاکم می‌شود) و در این ایدوئولوژی دیگر دنیا نمی‌میرد بلکه به ذات خود می‌رسد و تمام صفات بالقوه خود را بالفعل می‌بیند.

وی در ادامه سینمای آخرالزمان به پنج بخش تقسیم بندی می‌کند:

1- سینمای آخرالزمان طبیعی 

2- سینمای آخرالزمان تکنولوژی 

3- سینمای آخرالزمان علمی- تخیلی 

4- سینمای آخرالزمان اسطوره‌ای

5- سینمای آخرالزمان دینی

به دلیل اهمیت بیشتر گرایش آخر، استاد این گرایش را اینگونه توضیح داد که در آن، فیلمها از محتوا و مفاهیم دینی برخوردارند و اصل نگاه، نبرد میان خیر و شر است و نتیجه این نبرد فرجام جهان و فصل پایان عالم و تاریخ بشر را رقم می‌زند. این گرایش به وجه غالب سینمای مردم محور در غرب تبدیل شده است و حجم انبوه فیلم‌ها صرف نظر از هماهنگ بودن یا نبودن با مضامین دینی ما ساخته و اکران می‌شود.

دکتر شاه‌حسینی دغدغه بشر مدرن امروز را دین دانست و اضافه کرد که انسان از تکنولوژی و مدرنیته خسته شده و می‌خواهد فرجام وفضای آخرالزمان دینی را ببیند و از این روست که سینماگران مغرض غرب و اوانجلیست‌های پشتیبان آنها، زیرکانه ذائقه مردم را تشخیص داده و در پی آن هستند که این فضای دینی آخرالزمان را که مطلوب بشر است با قرائت مسیحی- یهودی خویش نشان دهند.

 از جمله، اعتقاداتی در مورد خیر و شر که از کتب مسیحیت، تورات و عهد جدید به خصوص بخشهای پایانی کتاب مکاشفت یوحنا گرفته شده است این اعتقادات مظهر شر را شیطان معرفی می‌کند و هرچه پلیدی، وحشت، زشتی و تاریکی است اعوان او می‌شمارد. گروه خیر را مسیح و یاران او ( به خصوص کشیش‌های کاتولیک که قسم یاد کرده‌اند جان خود را در راه مسیح بدهند ) می‌داند. اما اعتقاد آنها به طور کلی با اعتقادات مسلمانان در مورد شیطان متفاوت است و آنها با خیال خود می‌خواهند توجه دنیا و افکار عمومی را به این شیوه به سمت خودشان جلب کنند و حق وحقیقت را در هاله‌ای از ابهام معرفی کنند.

مجید شاه حسینی با اشاره به فیلم هایی که اخیراً اکران شده اند، گفت: غرب در صدد تشویق جوانان ما به سوی فرقه های شیطان پرستی است.

در ادامه گوشه‌هایی از دو فیلم جن‌گیر ساخته ویلیام فریدکین اکران سال 1973 و ویش مستر اکران سال 2001  به نمایش درآمد که به عنوان نمونه‌هایی از فیلمهای با مضامین دینی معرفی شد. در واقع آمریکا می‌خواهد با این فیلمها شرق و به ویژه عراق و ایران را مظهر شر و لانه شیطان معرفی کند، به طوریکه نسخه اول فیلم جن‌گیر با افزودن 1.5 دقیقه به اصل فیلم در سال 2002 دوباره به نمایش گذاشته شد تا قبل از حمله نظامی آمریکا به عراق، افکار عمومی را آماده مشروع جلوه دادن این جنگ سازد.

استاد محتوای فیلم جن‌گیر را این گونه توضیح داد: روح خبیثی از مقبره‌اش در یکی از قسمت‌های در دست کار کاوشگران باستان شناسی شمال عراق طی اتفاقی آزاد می‌شود این مقبره متعلق به تمدن آشوری هاست. اتفاقا یک کشیش کاتولیک مسیحی که در آنجا مشغول به کار است متوجه این مطلب می‌شود و سعی میکند او را از بین ببرد، تا آنجا که کار به آمریکا می‌کشد و روح خبیث در جسم دختر کوچکی حلول می‌کند و او را تسخیر نموده و فجایعی را به بار می‌آورد. بالاخره طی مشکلاتی کشیش‌ها موفق به از بین بردن آن می‌شوند. این فیلم همراه با صحنه‌هایی از مردم بدوی عراق و مسلمانان است در واقع عراق و ایران را که مهد تمدن و جایگاه آرمیدن انسانهای بزرگ تاریخ است، محل ارواح خبیث و جنیان و انسانهای شرور معرفی میکنند و به قول رئیس جمهور آمریکا، لانه شیطان می‌دانند.

همین مضمون در فیلم ویش مستر در مورد ایرانیان به نوعی دیگر تکرار می‌شود و این بار جنی از ایران باستان به آمریکا می‌رود و فجایعی به بار می‌آورد.

در پایان گوشه‌هایی از فیلم "ملک سلیمان" تنها فیلم آخرالزمانی ساخت ایران نمایش داده شد و توضیحاتی در مورد دکور فیلم و ساخت فیلم با آخرین استانداردهای روز دنیا داده شد.

خانواده بهشتی
بسم رب المنتظر حرکت در جهت تشکیل خانواده های مهدوی و تبدیل خانه ها به کانون محبان اهل بیت (علیهم السلام) در برابر هجوم همه جانبه فرهنگی دشمن، امری لازم و بسیار مهم است که در صورت تحقق، تحولی عظیم و جهانی را به دنبال خواهد داشت. ان شالله- افتخارات: بهترین نوشتار اینترنتی مهدوی در جشنواره رسانه های دیجیتال مهدویت
نویسندگان وبلاگ:
دوستان من:
کدهای اضافی کاربر :


ابزار پرش به بالا